وکیل کلاهبرداری

 

بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران

از مهمترین شاخه های رشته حقوق می توان از حقوق جزا و جرم شناسی نام برد که در این مقاله به بررسی و شناخت جرایم و عناصر تشکیل دهنده آن و همچنین میزان و نحوه مجازات ها پرداخته می شود. در واقع در این شاخه از رشته حقوق با فعل و ترک فعلی که از سوی قانون مجازات اسلامی جرم انگاری گردیده آشنا می شویم و همچنین به بررسی مجازات های معینه خواهیم پرداخت.

از مهمترین جرایم تعریف شده در قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین مربوطه می توان به جرم کلاهبرداری اشاره نمود. کلاهبرداری در زمره جرایم علیه اموال شناخته می شود و جرمی بسیار پیچیده با ابعاد گوناگون می باشد.

وکیل متخصص کلاهبرداری شخصی است که تبحر ویژه ای در امور کیفری داشته و مخصوصاً با جرم کلاهبرداری، عناصر و ابعاد گوناگون آشنا است. وکیل کلاهبرداری با تسلط بر قوانین مربوطه از جمله قانون مجازات اسلامی، قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری به خصوص ماده ۱ قانون اخیر الذکر همچنین قانون آیین دادرسی کیفری و سایر قوانین مربوطه می تواند بهترین راهنما و مشاور برای موکلین خود بوده تا حقوق تضییع شده ایشان را به بهترین نحو ممکن بازگرداند.

موسسه حقوقی وکلای رای مثبت با دارا بودن تیمی از بهترین وکلای امور کیفری به خصوص وکلای متخصص کلاهبرداری و با سابقه ای طولانی و درخشان توانسته اعتماد موکلین متعدد خویش را جلب و به بهترین نحو ممکن از حقوق موکلین خود دفاع نماید.

 

تعریف کلاهبرداری

کلاهبرداری عبارت است از بردن مال دیگری از طریق توسل توام با سوء نیت به وسایل یا عملیات متقلبانه بنا بر این برای تحقق جرم کلاهبرداری، توسل به وسایل متقلبانه برای فریب مالباخته ضرورت دارد و به عبارت دیگر کلاهبردار باید مرتکب مانور متقلبانه شود.

همین فاکتور “مانور متقلبانه” است که تشخیص جرم کلاهبرداری را دشوار می کند. اغلب مردم تصور می کنند شخصی که با دادن یک وعده واهی در قالب یک دروغ ساده، مال آنها را برده کلاهبردار محسوب می شود.

حال آن که صرف گفتن یک دروغ ساده، نمی تواند مانور متقلبانه تلقی شود.

کلاهبرداری از جمله جرایم مقید است که شرط تحقق آن حصورل نتیجه خاث می باشد و آن عبارتست از بردن مال دیگری که آن نیز مستلزم تحقق دو چیز است: ورود ضرر مالی به قربانی و انتفاع مالی کلاهبردار یا شخص مورد نظر وی.

Comments

Popular posts from this blog

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل جرایم پزشکی