وکیل سایبری

جرایم رایانه ای یا جرایم اینترنتی :

جرایم رایانه ای چیست؟مصادیق آن کدام است؟

مسولیت کیفری شخص حقوقی در جرایم رایانه ای به چه نحوی است؟

مصادیق محتوای مجرمانه توسط چه کارگروهی تعیین میشود؟

برای طرح دعوا در حوزه جرایم رایانه ای چه اقداماتی باید انجام داد؟

تولد  و شکل گیری جرایم جدید با اختراع و به کارگیری رایانه ها میسر گردید هر چند که همین اختراع سبب تسهیل یا تغییر ارتکاب جرایم سنتی نیز شد اما اهمیت جرایم نوظهور در این زمینه سبب توجه  متخصصین کیفری به اهمیت این اختراع گردید.

جرم رایانه‌ای در متون قانونی تعریف‌نشده است، معمولاً به برشمردن مصادیق آن اکتفا شده است. در جامع‌ترین سند بین‌المللی در این زمینه یعنی کنوانسیون جرائم سایبر ۲۰۰۱ بوداپست هم تعریفی از این جرائم به عمل نیامده است.

پس می‌توان جرائم رایانه‌ای را به دو دسته، جرائم رایانه‌ای سنتی (جرائمی هستند که همان شرایط قانونی را،‌ دارند و استفاده از رایانه تغییری در ماهیت این جرائم به وجود نیاورده است) و وکیل جرایم رایانه‌ای مدرن (که رایانه جزئی از ماهیت این جرائم است و قبل از اختراع رایانه امکان ارتکاب آن متصور نبود و توسط قانون‌گذار جدیداً جرم انگاری شده است) تقسیم نمود.

مجرم رایانه‌ای در محیط امن و در خفا با هزینه اندکی به ارتکاب این نوع جرائم می‌پردازد. پیشگیری از ارتکاب این جرائم و احقاق حقوق بزه دیدگان خاص این جرائم، نیازمند آگاه نمودن اشخاص و گروه های سنی مختلف توسط حقوقدانان و دخالت وکلای متخصص در دادرسی‌های این‌گونه جرائم است.

مسلما بزه دیده این جرم از علم تخصص در دفاع از خود ندارد و وکیل جرایم رایانه ای متخصص  یاری گر وی در جریان طرح دعوا و دادرسی عادلانه خواهد بود.

خود مجرم نیز می تواند از وکیل جرایم رایانه ای متخصص بهرمند گردد و با احراز ندامت از کرده خویش، جریان دادرسی را به مسیر درست هدایت نماید و جبران ضرر متضرر و راهنمایی و مشاوره وکیل از مساعدت های قضایی آگاه شده و درخواست واعمال تخفیفات قضایی را تقاضا نماید.

وکلای متخصص موسسه حقوقی رای مثبت در زمینه این جرایم موفقیت های چشمگیری در جهت احقاق حقوق موکلین دست یافته اند که نشان از تدبیر و تجربه این وکلا  دارد. 

Comments

Popular posts from this blog

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل جرایم پزشکی

وکیل کلاهبرداری